090209

Jisses vilket fint väder det är ute idag! Underbart att promenera i. Alaya och jag bor ute i Skarpäck, vilket är helt perfekt när man har hund i Stockholm då vi har skog ett stenkast utanför vårat hus. Mycket lättare att motionera sin hund om man har möjlighet att släppa henne lös i skogen så att hon kan springa runt lite efter egen smak. Skulle dock aldrig släppa min hund om jag inte litade på att hon kom på inkallning.
Trots att jag litar på min hund, uppkommer det ibland situationer där man får hoppas på att tidigare träning ger resultat. Som t.ex. igår när vi var ute i skogen och lunkade runt sprang det helt plötsligt ut ett rådjur ganska nära oss. Såklart blev Alaya väldigt intresserad och var på väg att springa efter, men som tur var jag ganska kvick och lyckades kalla in henne innan hon totalt skulle försvinna i sin jaktvärld. För när en valp försvinner i sin egna lilla värld blir de döva, i alla fall för det matte har att säga.
Har tänkt att lägga upp lite mer bilder från Alayas valptid men det får bli senare. Här har ni lite bilder från skogen.


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Va fin hon är!

2009-02-09 @ 13:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0