Det är dyrt att fylla 1 år som hund

Hej hej!

Nu har jag äntligen bokat tid för röntgen och vaccination för Alaya. Så dagen efter hennes ettårsdag (alltså den 30:e april) bär det av till djurkliniken i Farsta. Röntgen av både armbågar och höfter kommer att kosta 1 280 kr och vaccinationen 400 kr, vilket är hyfsat okej. Jag hoppas verkligen verkligen att hon kommer få bra röntgenresultat. En rottis hela framtid avgörs i detta moment, nä riktigt så farligt är det inte. Älskar henne vilket resultat hon än får men för hennes egen skull vill man att hon ska ha fria höfter och armbågar då detta tyder på att hon har friska leder. Och så har allt bärande av en 20 kilos hund och undvikandet av trappor osv lönat sig. Dessutom kan hon göra så mycket mer med ett bra resultat, som t.ex. få valpar då det ingår i skk:s hälsoprogram för rottweiler att de måste ha fria armbågar och höfter för att få reg. sina valpar och så måste hon ha bra resultat för att bli tjänstehund som också ingår i mina planer för henne.
Snart ska jag även boka in mentaltestet, tror att jag ska satsa på det testet som är den 15 augusti i Södertäljes BK så det är ett litet tag tills dess. Det är ivf det som är på G just nu.

Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0