080409

Hej igen!

Jag är grymt imponerad över hur extremt duktig jag är på att uppdatera bloggen. Nä måste bli bättring på detta!
Den största anledningen till att det inte uppdateras så ofta är att jag har väldigt mycket att göra och att det faktiskt inte har hänt så mycket i min vovves liv. Inte direkt så att man kan lägga in en dagens outfit med alaya.. eller "det här åt alaya idag" då hon oftast äter samma sak varje dag... nä men jag ska iaf försöka uppdatera mera.

Skönt att våren har kommit! Det är under våren och sommaren som det är som mest kul att vara hundägare. Då kan man nämligen göra så mycket med sin hund. Jag och Stina har redan varit ute och försökt bada med hundarna, ganska mycket is kvar dock. Vi har lite små "sjöar" uppe brevid skogen där vi bor. Där brukar vi vara ute med hundarna och leka, Alaya älskar att hoppa in i de vattensammlingarna och plaska. Skönt att ha en hund som inte är rädd för vatten för då vet jag att det kommer bli mycket bad i sommar =)
Något som man kan göra mer är att åka att fika med hundarna nu när alla uteserveringar är öppna.
Vi ska även flytta under sommaren till en stooor 4:a. Ska bli otroligt skönt att få mer plats för hundarna!

En till sak som närmar sig med stormsteg är Alayas 1-årsdag!
Hon har blivit så stor nu min lilla tös... eller hon är ganska liten rottis men stor i jämförelse med den lilla bollen som hon var när jag fick hem henne. Det innebär ivf att det är dags för nya vaccinationer, röntgen av hennes armbågar och höfter (läskigt!) och mentaltestet, ska bli intressant.

Imorgon ska vi iväg till mullsjö/tidaholm och rida över helgen. Givitvis tar vi med oss vovvarna, ska bli kul för hundarna och springa i skogen med hästarna. Ska ta lite bilder i så upptaterar jag efter helgen!

Glad påsk på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0